hemen gerekli...!!
2 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
hemen gerekli...!!
11. sınıf edebiyat kitabı sayfa 145-162 cevapları lazım yardımcı olursanız sevinirim:D
berru- Mesaj Sayısı : 18
Rep gucu : 32
Kayıt tarihi : 09/04/10
Yaş : 31
Nerden : istanbul
Geri: hemen gerekli...!!
Sayfa 145) HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1.)1-)Herkültürün ve her topluluğun bir arada yaşayan halkın ,ürünlerini nesle taşımak kolay olmadığı gibi aşamalı ve uzun bir iştir de.Onu geliştirip en güzel sözlerle , hitaplarla süslemek ancak halkın , topluluğun yapabileceği bir etkinliktir.Bireysel olmadığı,toplumu işleyen toplumla bağdaşan fikirlerin ortası bulunan düşüncelerin işlendiği bir yazındır.
Bu zamana kadar gelmiş her kültürün, ürünün oluşumunda yardımcı olan öğelerin arasında toplum hep bulunur.Bir tek kişiden değil birçok kişiden oluşur.Yaşanmışlıkların,görmüş lüklerin,umutların, acıların, sevdaların,kahramanlıkların, kavgaların, mutlulukların işlendiği yer yine toplumdur.
İnsan doğayı öyle bir şekle sokmuştur ki gönlünü karanlık bir odaya benzettiği gibi mutsuzluğu da tüm yaşanmışlığa adamıştır. Şiirlerinde ,yazılarında , dünyayı,mutluluğu ,aşkı farklı farklı ele almış onca sanatçı vardır ki onları okuduğunuzda yaşadığınız dünyayı bir de siz şekillendirmeyi denersiniz.
İnsan ayak bastığı ortamdan yaşayışını,adetlerini en genel özelliğiyle de kimliğini belirleyebilirsiniz.
Bir millet üzerinde yaşadığı topraklardaki bütün herşeyi kendi tırnağıyla büyük bir ustalıkla işlemiş ve bugünlere kadar taşımıştır. Milletin işlediği o topraklar onları en güzel biçimde tanımlayan bir unsur haline gelmiş ve aynı zamanda onların edebi bir kimlik kazanmalarında önemli katkıda bulunmuştur.
1.edebiyat milletlerin, kültürlerinin ,manevi değerlerinin tarihi kimliklerinin bir sentezi olarak vücut bulur..her millet has bir tarzda edebi eser verir.yazar,sosyal bilinci yerleşmiş,mensubu olduğu milleti tanıyan bir bireydir.dolayısıyla da kimi zaman eleştirerek kimi zaman övgüler dizerek o milleti anlatır.toplumsal taşlamaların çok olduğu toplumların gittikçe batağa saplandığını birçok örnekte görebiliriz.edebiyatçı,sırtına ağır bir yük alır ve gerektiğinde sevilmemek pahasına doğruyu söyler.her ne kadar birçok toplumda yazarlar hak ettikleri değere ulaşamamışlarsa da bu durum ,toplumların kendi kimliklerinden kaçmalarıyla açıklanabilir.çünkü yazar ,kendi öyle istediği için değil,gerçekten öyle olduğu için toplumu eleştirmiştir.edebiyatçı,yaşad ığı topluma kuşbakışı bakabilen kişidir.bizim görmediğimiz dikkat etmediğimiz olayları olguları genel bir perspektiften eserine taşır ve çeşitli sonuçlara götürür.
2.XVIII.yy.dan sonra eski gücünü kaybetmeye başlayan osmanlı devletinde toprak kayıpları başlamış ,vatanlaştırılmış coğrafyaların elimizden çıkma tehlikesi ile karşı karşıya kalınmıştı.osmanlı-rus savaşı ,türk yunan savaşı ,balkan savaşları ,1 dünya savaşı ve milli mücadele ile osmanlı devleti taarruz eden ‘’vatan açan ve açtığı vatanları iskan ve imar eden ‘’bir durumdan toprak kaybeden ,sürekli müdafaa eden eldekini korumaya çalışan geniş osmanlı coğrafyasından anavatana çekilmek zorunda kalan hatta orasını bile kaybetme aşamasına gelen bir duruma gelmiştir.bu durumda osmanlı aydınlarının buna seyirci kalması beklenemezdi.bu bakımdan devrin şair ve yazarlarının milleti gayrete getirecek ,onları mücadeleye çağıracak yazılar yazdığını görüyoruz..
3.hümanizm aydınlanma döneminde ortaya çıkmış bir akımdır.insan merkezli düşünce sistemi olarak adlandırabildiğimiz hümanizmle insana toplum içinde verilen değer arttırılmış eşitlik söz konusu olmuştur.sonrasında yaşanan fransız ihtilali ve sanayi devrimi gibi
gelişmeler hümanizm düşüncesinin dahada gelişmesine ve daha fazla aydın tarafından ele alınmasına olanak sağlamıştır.sanayi devrimi ,iletişim imkanlarını geliştirmiş ,haklarından habersiz yaşan insanlar daha farklı çevreler görerek kendi haklarını talep eder hale gelmiştir.avrupada yaşanan tüm bu gelişmeler insanların özgürlük ve adalet arayışlarında etkili olmuştur.farklı yönetim sitemleriyle şekillenen halk ihtilalleri birçok ülkenin yönetimini değiştirmiştir.daha sonra günümüz yönetim şekli dediğimi ,her bireye seçme ve seçilme şansı tanıyan cumhuriyet ,tüm dünyada en çok rağbet gören yönetim şekli olmuştur.bu yüzden demokrasi kavramı gibi cumhuriyette eski yunan ve roma medeniyetlerinden biri bilinen kavramlar olmasına rağmen yüzyılımızda gerçek anlamada geniş kitleler üzerinde uygulanmaya başlanmıştır.16.yy.da henüz birey kavramı ve vatandaş kavramı ortaya çıkmadığından bu yüzyıl ,cumhuriyet düşüncesi ,için erken bir dönemdir ,bu kavramların tam olarak kabul görmesi gelişmesi ve olgunlaşması çağımızda gerçekleştiğinden cumhuriyet rejimi için çağımızın rejimi demek uygun olacaktır.
sayfa 148 :
2.a) ulus devlet anlayışı etrafında birleşmekte
b)dönemin düşünce akımlarının ortaya çıktığını göstermektedir
sayfa 149 =
1)Sizler = gül, genç kızların türküsü, bülbül, aşk
Ben=yılan dişli diken,acı, ses,üç telli saz, çevre(mendil)
Sayfa 150 =
Anlama ve yorumlama:
1.a)ikinci şiirdeki sade dil ve milliyetçilik teması göstermektedir
b)1. şiir Mithat cemil kuntay, 2.şiir ziya gökalp
2)dönemin siyasi, sosyal ve fikir yapısında bir çalkantı olduğunu , devletin varlığıını sürdürmesi için çabaların arttığını gösterir
3)eşitlik ve özgürlük temelinde , sosyal ve güçlü bir hukuk devleti olması gerekir
Ölçme ve değerlendirme:
1)D
Y
D
2)batıcılık
3)ziya gökalp =türkçülük
said halim paşa=islamcılık
abdullah cevdet=türkçülük
Sayfa 152 153 154
Hazırlık
1) öğretici metinlerde dilin göndergesel işlevde kullanılmasına,söylenmek istenenin doğrudan ve söz sanatlarından uzak söylenmesine sebep olmaktadır
2)milli , milliyetçi, tarihi konular işlendiğini gösterir.
3)Dil ve kültür birliğidir.
4)döneminde konuşulan, yazılan , edebi dil ve günlük dil anl***** gelmektedir.
1. Etkinlik : ikiside milliliğin ve milliyetçiliğin işlenmesi bakımından benzerlik göstermektedir.
aynı tema farklı metin türlerinde işlenebilir.
2. Etkinlik : I. grup= Türk kültürü ve hak kültürü yoğun bir biçimde işlenmiştir
II. grup= tarihten uzak ağır bir dil kullanılmıştır
3. Etkinlik : Metindeki terimler = coğrafya, lisan, edebiyat,şarkiyet, türkiyat...
kavramlar= milliyet, milliyetperver,itikat, sömürgecilik...
gün****k hayat ifadeleri= Hükümet, mesai
Sorular
5) Evet uyumludur.
7)kapalı ve kesinlik taşımayan ifade ve kelimeler yoktur.
Öğretici metin geleneğiyle yazılmıştır
Sayfa 161 162 163 164 cevapları
4. Metin
1)metne göre milliyetçilik milli değerler sistemidir, milli benliğe sahip çıkmaktır. bu yönüyle ırkçılıktan ayrılır
2)- sosyal ve medeni insan hürriyetidir
-milli benliğin bilincine ulaşmaktır
-devletin ayrılmaz bir parçasıdır
3)-
Anlama Ve Yorumlama
1) Tablo
Başka Milletler Ne Yapıyor ?
Tema = bilimsel gelişme
Dil Ve Anlatım=sade dil
Yazılış amacı = bilgilendirmek
Metnin türü = Makale
Muharebeyi Kazananlar :
Tema = türk askeri
Dil Ve Anlatım=sade dil
Yazılış amacı = bilgilendirmek
Metnin türü = fıkra
Ya Vedüd :
Tema = ya vedüd
Dil Ve Anlatım= sade dil
Yazılış amacı = bilgilendirmek
Metnin türü = sohbet
2) çok uzun olduğu için yazmıyorum....
3)sosyal, tarihi, fikri ve ilmi temaları sade bir dille doğal bir söyleyişle ifade etmeleridir
4)günümüzdede ele alınmaktadır
5)-
6)-toplumu ve devleti bir arada tutması , bir bütün haline getirmesidir
Ölçme Ve Değerlendirme
1)Y
D
Y
2)islamiyet sonrası türk ......osmanlı
3)D
4)Yahya kemal = aziz istanbul
ziya gökalp= türkçülüğün esasları
Mehmet fuat = türk edebiyatında ilk mutasavvıflar
yusuf akçura = üç tarzı siyaset
5)milli benliğine sahip çıkamayanların birliklerini çok çabuk kaybedeceğini söylüyor
1.)1-)Herkültürün ve her topluluğun bir arada yaşayan halkın ,ürünlerini nesle taşımak kolay olmadığı gibi aşamalı ve uzun bir iştir de.Onu geliştirip en güzel sözlerle , hitaplarla süslemek ancak halkın , topluluğun yapabileceği bir etkinliktir.Bireysel olmadığı,toplumu işleyen toplumla bağdaşan fikirlerin ortası bulunan düşüncelerin işlendiği bir yazındır.
Bu zamana kadar gelmiş her kültürün, ürünün oluşumunda yardımcı olan öğelerin arasında toplum hep bulunur.Bir tek kişiden değil birçok kişiden oluşur.Yaşanmışlıkların,görmüş lüklerin,umutların, acıların, sevdaların,kahramanlıkların, kavgaların, mutlulukların işlendiği yer yine toplumdur.
İnsan doğayı öyle bir şekle sokmuştur ki gönlünü karanlık bir odaya benzettiği gibi mutsuzluğu da tüm yaşanmışlığa adamıştır. Şiirlerinde ,yazılarında , dünyayı,mutluluğu ,aşkı farklı farklı ele almış onca sanatçı vardır ki onları okuduğunuzda yaşadığınız dünyayı bir de siz şekillendirmeyi denersiniz.
İnsan ayak bastığı ortamdan yaşayışını,adetlerini en genel özelliğiyle de kimliğini belirleyebilirsiniz.
Bir millet üzerinde yaşadığı topraklardaki bütün herşeyi kendi tırnağıyla büyük bir ustalıkla işlemiş ve bugünlere kadar taşımıştır. Milletin işlediği o topraklar onları en güzel biçimde tanımlayan bir unsur haline gelmiş ve aynı zamanda onların edebi bir kimlik kazanmalarında önemli katkıda bulunmuştur.
1.edebiyat milletlerin, kültürlerinin ,manevi değerlerinin tarihi kimliklerinin bir sentezi olarak vücut bulur..her millet has bir tarzda edebi eser verir.yazar,sosyal bilinci yerleşmiş,mensubu olduğu milleti tanıyan bir bireydir.dolayısıyla da kimi zaman eleştirerek kimi zaman övgüler dizerek o milleti anlatır.toplumsal taşlamaların çok olduğu toplumların gittikçe batağa saplandığını birçok örnekte görebiliriz.edebiyatçı,sırtına ağır bir yük alır ve gerektiğinde sevilmemek pahasına doğruyu söyler.her ne kadar birçok toplumda yazarlar hak ettikleri değere ulaşamamışlarsa da bu durum ,toplumların kendi kimliklerinden kaçmalarıyla açıklanabilir.çünkü yazar ,kendi öyle istediği için değil,gerçekten öyle olduğu için toplumu eleştirmiştir.edebiyatçı,yaşad ığı topluma kuşbakışı bakabilen kişidir.bizim görmediğimiz dikkat etmediğimiz olayları olguları genel bir perspektiften eserine taşır ve çeşitli sonuçlara götürür.
2.XVIII.yy.dan sonra eski gücünü kaybetmeye başlayan osmanlı devletinde toprak kayıpları başlamış ,vatanlaştırılmış coğrafyaların elimizden çıkma tehlikesi ile karşı karşıya kalınmıştı.osmanlı-rus savaşı ,türk yunan savaşı ,balkan savaşları ,1 dünya savaşı ve milli mücadele ile osmanlı devleti taarruz eden ‘’vatan açan ve açtığı vatanları iskan ve imar eden ‘’bir durumdan toprak kaybeden ,sürekli müdafaa eden eldekini korumaya çalışan geniş osmanlı coğrafyasından anavatana çekilmek zorunda kalan hatta orasını bile kaybetme aşamasına gelen bir duruma gelmiştir.bu durumda osmanlı aydınlarının buna seyirci kalması beklenemezdi.bu bakımdan devrin şair ve yazarlarının milleti gayrete getirecek ,onları mücadeleye çağıracak yazılar yazdığını görüyoruz..
3.hümanizm aydınlanma döneminde ortaya çıkmış bir akımdır.insan merkezli düşünce sistemi olarak adlandırabildiğimiz hümanizmle insana toplum içinde verilen değer arttırılmış eşitlik söz konusu olmuştur.sonrasında yaşanan fransız ihtilali ve sanayi devrimi gibi
gelişmeler hümanizm düşüncesinin dahada gelişmesine ve daha fazla aydın tarafından ele alınmasına olanak sağlamıştır.sanayi devrimi ,iletişim imkanlarını geliştirmiş ,haklarından habersiz yaşan insanlar daha farklı çevreler görerek kendi haklarını talep eder hale gelmiştir.avrupada yaşanan tüm bu gelişmeler insanların özgürlük ve adalet arayışlarında etkili olmuştur.farklı yönetim sitemleriyle şekillenen halk ihtilalleri birçok ülkenin yönetimini değiştirmiştir.daha sonra günümüz yönetim şekli dediğimi ,her bireye seçme ve seçilme şansı tanıyan cumhuriyet ,tüm dünyada en çok rağbet gören yönetim şekli olmuştur.bu yüzden demokrasi kavramı gibi cumhuriyette eski yunan ve roma medeniyetlerinden biri bilinen kavramlar olmasına rağmen yüzyılımızda gerçek anlamada geniş kitleler üzerinde uygulanmaya başlanmıştır.16.yy.da henüz birey kavramı ve vatandaş kavramı ortaya çıkmadığından bu yüzyıl ,cumhuriyet düşüncesi ,için erken bir dönemdir ,bu kavramların tam olarak kabul görmesi gelişmesi ve olgunlaşması çağımızda gerçekleştiğinden cumhuriyet rejimi için çağımızın rejimi demek uygun olacaktır.
sayfa 148 :
2.a) ulus devlet anlayışı etrafında birleşmekte
b)dönemin düşünce akımlarının ortaya çıktığını göstermektedir
sayfa 149 =
1)Sizler = gül, genç kızların türküsü, bülbül, aşk
Ben=yılan dişli diken,acı, ses,üç telli saz, çevre(mendil)
Sayfa 150 =
Anlama ve yorumlama:
1.a)ikinci şiirdeki sade dil ve milliyetçilik teması göstermektedir
b)1. şiir Mithat cemil kuntay, 2.şiir ziya gökalp
2)dönemin siyasi, sosyal ve fikir yapısında bir çalkantı olduğunu , devletin varlığıını sürdürmesi için çabaların arttığını gösterir
3)eşitlik ve özgürlük temelinde , sosyal ve güçlü bir hukuk devleti olması gerekir
Ölçme ve değerlendirme:
1)D
Y
D
2)batıcılık
3)ziya gökalp =türkçülük
said halim paşa=islamcılık
abdullah cevdet=türkçülük
Sayfa 152 153 154
Hazırlık
1) öğretici metinlerde dilin göndergesel işlevde kullanılmasına,söylenmek istenenin doğrudan ve söz sanatlarından uzak söylenmesine sebep olmaktadır
2)milli , milliyetçi, tarihi konular işlendiğini gösterir.
3)Dil ve kültür birliğidir.
4)döneminde konuşulan, yazılan , edebi dil ve günlük dil anl***** gelmektedir.
1. Etkinlik : ikiside milliliğin ve milliyetçiliğin işlenmesi bakımından benzerlik göstermektedir.
aynı tema farklı metin türlerinde işlenebilir.
2. Etkinlik : I. grup= Türk kültürü ve hak kültürü yoğun bir biçimde işlenmiştir
II. grup= tarihten uzak ağır bir dil kullanılmıştır
3. Etkinlik : Metindeki terimler = coğrafya, lisan, edebiyat,şarkiyet, türkiyat...
kavramlar= milliyet, milliyetperver,itikat, sömürgecilik...
gün****k hayat ifadeleri= Hükümet, mesai
Sorular
5) Evet uyumludur.
7)kapalı ve kesinlik taşımayan ifade ve kelimeler yoktur.
Öğretici metin geleneğiyle yazılmıştır
Sayfa 161 162 163 164 cevapları
4. Metin
1)metne göre milliyetçilik milli değerler sistemidir, milli benliğe sahip çıkmaktır. bu yönüyle ırkçılıktan ayrılır
2)- sosyal ve medeni insan hürriyetidir
-milli benliğin bilincine ulaşmaktır
-devletin ayrılmaz bir parçasıdır
3)-
Anlama Ve Yorumlama
1) Tablo
Başka Milletler Ne Yapıyor ?
Tema = bilimsel gelişme
Dil Ve Anlatım=sade dil
Yazılış amacı = bilgilendirmek
Metnin türü = Makale
Muharebeyi Kazananlar :
Tema = türk askeri
Dil Ve Anlatım=sade dil
Yazılış amacı = bilgilendirmek
Metnin türü = fıkra
Ya Vedüd :
Tema = ya vedüd
Dil Ve Anlatım= sade dil
Yazılış amacı = bilgilendirmek
Metnin türü = sohbet
2) çok uzun olduğu için yazmıyorum....
3)sosyal, tarihi, fikri ve ilmi temaları sade bir dille doğal bir söyleyişle ifade etmeleridir
4)günümüzdede ele alınmaktadır
5)-
6)-toplumu ve devleti bir arada tutması , bir bütün haline getirmesidir
Ölçme Ve Değerlendirme
1)Y
D
Y
2)islamiyet sonrası türk ......osmanlı
3)D
4)Yahya kemal = aziz istanbul
ziya gökalp= türkçülüğün esasları
Mehmet fuat = türk edebiyatında ilk mutasavvıflar
yusuf akçura = üç tarzı siyaset
5)milli benliğine sahip çıkamayanların birliklerini çok çabuk kaybedeceğini söylüyor
~.Tsi Sgili.~- Admin
- Mesaj Sayısı : 136
Rep gucu : 299
Kayıt tarihi : 07/04/10
Yaş : 31
Geri: hemen gerekli...!!
çokkk teşkkür edrimm çokk saoll cnm
berru- Mesaj Sayısı : 18
Rep gucu : 32
Kayıt tarihi : 09/04/10
Yaş : 31
Nerden : istanbul
Geri: hemen gerekli...!!
rica ettim
~.Tsi Sgili.~- Admin
- Mesaj Sayısı : 136
Rep gucu : 299
Kayıt tarihi : 07/04/10
Yaş : 31
berru- Mesaj Sayısı : 18
Rep gucu : 32
Kayıt tarihi : 09/04/10
Yaş : 31
Nerden : istanbul
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz